[Recenzia] Keď kniha je dobrá, len asi nič pre vás!

Autor: Robert Galbraith
Žáner: Krimi
Dĺžka audioknihy: 19h a 15min
Interpret: Petr Oliva
Vydavateľstvo: Plus (
Séria, diel: Cormoran Strike, 2/4

Hedvábník, druhá kniha z řady vysoce oceňovaných detektivních románů s Cormoranem Strikem a jeho energickou mladou asistentkou Robin Ellacottovou, je strhující příběh a nyní vychází i v audioknize! Když zmizí spisovatel Owen Quine, jeho žena se obrátí na soukromého detektiva Cormorana Strika. Zpočátku se domnívá, že se na pár dní někam vypařil – už to v minulosti párkrát udělal – a po Strikovi jen chce, aby ho našel a přivedl domů.

Myslím, že asi každý z vás počul o tom, že J.K. Rowlingová píše pod pseudonymom detektívnu sériu, ktorá je vo svete ale aj u nás pomerne úspešná. Prvý diel ma dostatočne bavil na to, aby ma nalákal na druhý. Rozhodla som sa pre formu audioknihy, pretože tie zatiaľ príbeh viac vylepšili ako zhoršili. Ale bolo to tak aj tento raz?

zdroj
Príbeh to bol zaujímavý a veľmi sa mi páčilo, že sa to odohrávalo aj vo sfére knižných vydavateľstiev. Vždy som chcela vedieť nejaké informácie "zo zákulisia" a toho sa mi v malom množstve aj dostalo. Samotná vražda bola čerešničkou na torte a scény, kde bolo aj trochu krvi ma nesmierne bavili a navnadili na to, aby som pokračovala. Lenže potom prišiel menší zádrheľ. Po týchto pár oživujúcich prvkov som sa nadmieru nudila. Do počúvania som sa musela hrozne nútiť a po čase som stratila aj záujem a dokončila som to skôr zo zotrvačnosti. Ono jediné napínavé časti boli, keď sa tam objavila mŕtvola alebo konečne našiel nejaký dôkaz. Inak celé vyšetrovanie išlo brutálne pomaly a ako to už v poslednej dobe býva, keby že to má o pár hodín menej, užila by som si to oveľa viac. Ibaže príbeh má vcelku kladné hodnotenia, čiže si myslím, že to skôr len mne osobne nesadlo. Nepasoval mi ten Rowlingovej štýl v tomto príbehu.

Hedvábník nebol ten typ audioknihy, ktorý príbeh len vylepší. Toto bol dobrý príklad, kedy vám musí sadnúť forma a samotný interpret. Zo začiatku mi hlas pána Olivu bol veľmi sympatický, lenže po čase ma začal viac otravovať. Dialógy čítal nenúteným hlasom, čo by bolo fajn až na jeden detail. Vety mi prišli strojené a väčšinou mi jeho štýl rozprávania v danej situácii nesedela. A tiež ma hrozne iritovali zvučky na začiatku kapitoly alebo dlhšej časti. Nuž, asi táto audiokniha bude výnimka potvrdzujúca pravidlo!

K postavám sa veľa nevyjadrím, pretože ani jedna ma nezaujímala. Vlastne ma poriadne nezaujímalo ani vyriešenie prípadu. Cormoran bol síce fajn chlapík, ale nič viac. Robin som zo začiatku mala celkom rada, ale ani tá ma ničím neohúrila aj keď scény, keď v nich bola, ma bavili o trošku viac. Boli tam aj iné postavy, napríklad žena zavraždeného, Strikova rodina, Robinin priateľ a tak, lenže na tie som po čase úplne zabudla.

2.5*
Nesadlo mi to. Príbeh ma nudil a o vyriešenie vraždy som asi v polke stratila úplný záujem. Nápad to bol zaujímavý, ale prevedenie už bolo horšie. Plus, formát audioknihy mi tentokrát nesadol a interpret môj dojem len zhoršoval! Našťastie na Audiotéke je možnosť vypočuť si ukážku a podľa toho sa môžte rozhodnúť, či je vám interpret sympatický alebo nie. Kniha ma ale veľa kladných ohlasov na GoodReads, čiže v podstate to môže byť veľmi dobrá kniha, len nič pre mňa.

Za poskytnutie nahrávky ďakujem veľmi pekne Audiotéke.sk!
Audioknihu si môžte zakúpiť na tejto adrese.