štvrtok 9. júna 2016

[Ako stránky z denníka] Paríž, Španielsko, festival a zábavný park

Zdravím! Ako som už spomínala v poslednom zhrnutí mesiaca, boli sme na festivale s tanečnou, o ktorom by som vám rada niečo povedala. Cestovateľské články a reporty veľmi rada čítam a zistila som, že aj veľmi rada píšem. Síce je článok o trochu dlhší, ale hádam vás neunudí k smrti! :)

Keďže cesta do Španielska trvala viac než jeden deň autobusom a autobus musel mať 9-hodinovú prestávku, zastavili sme sa v Paríži a aj v zábavnom parku v Ruste (to už cestou späť). Bola to dosť hrozná cesta a tí, čo cestujú autobusom do zahraničia, mi to určite potvrdia, pretože spať v ňom je hotové peklo. Ale aj napriek tomu, to bol úžasný víletík! :3

Paríž
V Paríži som týmto bola už tretíkrát a v podstate ani teraz ma nejak extra nedostal. Možno to bolo aj tým, že stále sme boli na tých istých turistických miestach, ktoré mi po toľký krát naozaj  neprídu ako niečo úžasné. Ani Eiffelovka, ktorú som si vždy predstavovala väčšiu. Ale čo sa mi tentokrát páčilo bolo, keď sme sa naša skupinka pridala k jednému pouličnému spevákovi. Bolo to úplne úžasné, pretože veľa ľudí nám tlieskalo a točili si to. Vtedy sa mi atmosféra Paríža neskutočne páčila! :)

Španielsko - naša 1. zastávka v Cabanillas
Cabanillas alebo dedinka duchov! :D Ok, oficiálne to nemá ten prívlastok ale keď sme tam dorazili, v meste nebol ani jeden človek. Dokonca aj všetky domy mali zatiahnuté okná alebo zavreté okenice a na ulici sme nevideli naozaj nikoho. Pôvodne sa tu mal konať predfestival, ktorý sa zrušil, takže nakoniec sme mali len jedno vystúpenie pre miestnych. Vtedy som už verila, že tam niekto býva! :D A aby sme sa veľmi nenudili, boli sme pozrieť neďaleké mesto Tudelle a Národný park Bardenas Reales. Najviac sa mi páčil ten park, pretože má tri časti - suchú, zelenú a úrodnú. Tá suchá časť je vraj najsuhšie miesto v Európe a v tej úrodnej zase pestujú ryžu. Všetky tie časti sa prelínali, takže na jednej strane boli kopce ako z nejakej buše a na druhej zelená lúka. :D Tiež sa v ňom natáčalo veľa filmov a dokonca aj nejaký diel z Hra o tróny (trochu som googlila a zistila som, že nejaké more Dothraki Sea má s tým niečo spoločné - neviem, nepozerám to tak netuším, čo to znamená, ale fanúšici budú asi vedieť :D). Bolo tam hrozne horúco a aj keď bolo osem hodín večer, teplota sa vyšplhala na pekných 30°. Hlavne, že pred cestou nám bolo oznámené že bude len pršať a najteplejšie bude len okolo 20°. No nič, predpoveď zase zlyhala! :D Tiež tam žijú aj tarantuly. Jednej sme videli nožičky, ale vraj vychádzajú len v noci, takže vtedy ich tam nebolo nejak extra vidieť. Ale vraj skáču, takže som veľmi rada, že sme žiadnu poriadne nevideli! :D
Tudelle je tiež veľmi krásne mesto. Po chodníkoch bolo vidieť malé mušličky, ktoré vraj označujú ako ide Mliečna dráha po oblohe. Na každom kroku na stenách boli pouličné maľby, ktoré boli úplne dokonalé. Vraj je to tam bežné, že si umelec spraví na stenu značku a neskôr si tam môže namaľovať čo chce bez toho, aby niekto s tým niečo robil. 

Tu sme chodili po všetkých týchto miestach s majiteľom hotela, v ktorom sme bývali a on nám hovoril veľa zaujímavosti a tu je ešte pár, ktoré som si zapamätala:
- v Španielsku je veľmi veľa bocianov a tak ako aj u nás si hovoria, že bociany nosia deti,
- ku každému drinku vám dávajú tapas, čo je malá maškrta ako napríklad čipsy (pôvodne som si myslela, že je to len v Taliansku),
- väčšina tej suchej časti v Bardenas Reales je soľ, pretože dávno predtým ho tvorilo slané jazero a zelené časti boli v minulosti planiny, kde žili krokodíly.


San Sebastián Donostia - európsky hudobný festival Emusik 2016
Konečne sme dorazili na miesto konania. Čo bol celkom dobrý šok, bolo ubytovanie. Chatka bola uprostred lesa, museli sme tam ísť pešo pretože autobus by sa nezmestil na cestu a v jednej izbe nás bolo asi šesťnásť a dve sprchy na celej chate! :D Až na tieto bojové podmienky, bolo tam krásne.
Uvítací ceremoniál bol na štadióne, kde sme spoločne všetci hrali a spievali pesničky, ktoré sme si mali nacvičiť. Dali nám tam tričká a rôzne letáčiky. My sme mali žlté trička a spolu s červenými šatkami, ktoré sme dostali na našom prvom vystupení (typické pre Španielsko) sa stali našimi poznávacími znakmi!
Ešte v ten deň sme mali vystúpenie v centre mesta, ktoré dopadlo úplne úžasne. Všetci nám tlieskali a aj sa s nami fotili a celé to malo veľmi milú atmosféru! Keď sme prišli do autobusu, naši učitelia nám potom vynadali ako to bolo falošné a čo ja viem, čo ešte. A tak sa skončila naša minúta slávy! :D Druhé vystúpenie bolo až na druhý deň, kedy bola riadna zima a pršalo, takže to nebolo nič príjemné ale ako aj deň predtým, ľuďom sme sa páčili. Tentokrát sme vystupovali v inom meste (alebo to bola len iná časť o.O?), ktoré sa volalo Honbaribia. Pôsobilo na mňa krajšie a milšie než San Sebastián.
Ešte večer bol záverečný koncert, kde vybrali dve kamarátky, aby reprezentovali Slovensko v orchestri. Konalo sa to na pláži a vraj tam bývajú najväčšie vlny v celej Európe. Nekúpali sme sa a ešte že tak, pretože voda bola náramne studená! :D


Europa Park v Ruste - alebo náš mini víletík končí
Poslednou zastávkou bol Europa Park. Pre tých čo nevedia, je to jeden z najväčších zábavných parkov v Európe. Ak máte radi kolotoče, je to určite pre vás a ak ich radi nemáte, tak je tam pre vás toho menej ale myslím si, že zabavili by ste sa tak či tak. :)
Najlepšie bolo, že sme chceli s kamarátkami začať pekne zľahka, viete žiadne heganie alebo nejaké veľmi rýchle atrakcie. No ale uvideli sme takú budovu v tvare gule a na mapke bolo nejaké označenie, o ktorom sme si mysleli, že znamená pre deti. A tak sme sa tam natešene vybrali. Bolo to s vesmírnou tématikou a tak sme nabrali dojem, že možno to bude nejaká edukatívna jazda o vesmíre. Celé žhavé sme si tam sadli, že to bude úplne v pohode. Vošli sme do tunela, kde nebolo vidieť ani svetielka a išli sme stále len hore a hore. Potom tam niečo nemecky hovoril dáky hlas a zrazu začal odpočítavať. No a vtedy nám ťuklo, že edukatívne to asi veľmi nebude! :D Potom to len šlo raz hore, raz dole, raz boko, potom druhým a parádne to hegalo a rýchlo išlo všetkými smermi. Takže len tak zľahka sme nezačali ako sme pôvodne chceli! :D Ale inak v tom parku bolo naozaj skvelo, veľa super atrakcii a ani veľmi veľké radi tam neboli, takže super. Ale veľké to tam bolo a museli sme chodiť s mapami, lebo inak by sme asi netrafili! :D No a ešte aby som nezabudla, tak to označenie, čo sme si mysleli, že bude znamenať pre deti, v skutočnosti označuje obmedzenia pre deti (výška alebo vek) a bolo to nakoniec nakreslené pri všetkých tých hegacích atrakcii! :D

Tak, trošku som sa rozpísala! :D Gratulujem všetkým, ktorí to dočítali až sem! :D Boli ste na niektorom z týchto miest? Ktoré vás zaujalo najviac? A trošku technická otázka, privítali by ste si takéto cestovateľské články častejšie (pretože verte či nie, píšu sa mi naozaj dobre :D)? :)
Vaša Cherry Bee

3 komentáre :

  1. Agr, já ti závidím! Hned bych vyrazila taky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. V Paríži som v živote nebola, ale rada by som sa tam začala niekedy pozrieť.
    A to mesto v Španielsku, pripomenulo mi Starú Lesnú. :D Aj to je také mesto duchov. Keď sme tam s kamoškou došli na prax do jedného hotela a museli sme prejsť celým mestom, tak vonku nebol ani jeden človek, iba tesne pri hoteli bola zastávka a tam stála babka, ktorá na nás zavolala, že kam ideme, tak sme jej to povedali a ukázala nám smer. Mala som dojem, že ju tam z hotela posadili iba preto, aby praktikantkám ukázala, kadiaľ sa dostanú do cieľa. Bolo to divné :D
    Ja kolotoče síce veľmi nemusím, ale bola som vo Viedni v Prátri ich mali úplne brutálne. Dobre sa na ne pozeralo a ešte lepšie sa fotili. A mali tam peckové pivo, z ktorého sa mi točila hlava, takže keď som sa potom šmýkala po takom storočnom tobogane na deke, skoro som si zlomila prsty. :D

    OdpovedaťOdstrániť

...