streda 4. februára 2015

Knižná recenzia: Knižka na jeden hlt!

Zostaň so mnou - Ak zostanem


Autor: Gayle Formanová
Žáner: Young Adult 
Počet strán: 176 strán 
Originálne znenie:
Rok vydania originálu: 2009
Rok vydania na Slovensku: 2010 (1. vydanie), 2014 (2. vydanie)
Vydavateľstvo: Ikar (1. vydanie), YOLi (2. vydanie)
Séria, diel: Ak zostanem, 1/2

Anotácia:
Sedemnásťročná Mia má všetko, po čom kedy tužili - milujúcu rodinu, priatel, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnut, či si má vybrať lásku a život s rodinou, sa alebo hudbu.V jedno Februárová ráno sa však všetko zmení - na výlete s rodičmi as bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči ..., a ked ich otvorov, stojí v Priekopa. Na ho okraji vidí ich havarované auto a ho rodicia leží mŕtvy pri ceste. Krátko na to zbadá Ďalšie telo. S prekvapením zisťuje, že hlad sama na seba a spontánne sa pýta: Som mŕtva? Ešte včera mala veľa zábavy možností, ktorym sa ho život Mohol uberie, dnes stojí pred jedinou otázkou:, zostanete? Kniha AK zostanete je plná citu a určite vás chytí za srdce . Je to kniha o sile lásky, o zmysle rodiny ao tom, že všetci sa v istej chvíli musíme rozhodnutia.

Recenzia (alebo môj názor na knihu):
Chcete prečítať nejakú knihu na jeden hlt? Chcete oddychové čítanie, ktoré vás aj tak o niečo obohatí? Chcete romantiku? A chcete sa už konečne zbaviť čitateľskej krízy? Tak táto malá knižka spĺňa všetky tieto body!
Ak zostanem je formátom veľmi malá a podľa strán tenká, ale so skutočne veľkým príbehom, ktorý chytí za srdce. Síce sa z nej nestala moja najobľúbenejšia kniha, ale za to patrí k obľúbeným! K tomu ten autorkin štýl, ktorý mi nesmierne sadol. Od Gayle Formanovej som nikdy nič nečítala, takže som nevedela, do čoho sa púšťam. Ale po prečítaní som si bola istá, že od autorky toto nebola jediná kniha, ktorú prečítam. Ak zostanem je napísaná skutočne pútavo, neboli tam žiadne zdĺhavé opisy a dej osviežovali flashbacky. A tých tam bolo naozaj veľa! Ale vôbec mi tam nevadili, pretože väčšinou boli zaujímavejšie a knihe dodávali viac citov. 
Hlavná postava Mia bola taká milá. Obľúbila som si ju hlavne preto, že hrá na violončelo a vždy, keď to bolo spomenuté, tak bolo cítiť ako to miluje! Čo sa týka Adama, až do konca mi prišiel taký nemasný-neslaný. Samozrejme, tie jeho romantické gestá boli zlaté, ale do kolien ma dostala až posledná scéna (myslím, že to bolo na poslednej dvojstrane)! Miina najlepšia kamarátka bola úplne iná ako Mia. Ale nemôžem povedať, že by som ju nemala rada. Ibaže sa v knihe vyskytovala celkom málo, čo bola škoda. Aj keď zanechala vo mne dojem, že patrí k silným hrdinkám. 
A čo obálka? Nič. Stále sa mi páči viac tá modrá. Nemôžem si pomôcť, ale táto filmová sa mi priam hnusí. No ale tak čo už, keď dotlač tých modrých nebude a knihu som čítať veľmi chcela. A ešte viete, čo mi na nej vadí? Celkový ten názov Zostaň so mnou - Ak zostanem. Akože mohli tam dať len to Ak zostanem, bez toho prvého názvu by sa svet predsa nezrútil! K tomu na mňa pôvodný názov pôsobí viac k veci. Proste viac sa mi k príbehu hodí, pretože ho viac vystihuje.

Hodnotenie:

Za recenzný výtlačok ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk! :)
Knižku si môžte kúpiť TU!

8 komentárov :

  1. Kniha je naozaj, ale naozaj skvelá. Tiež som ju prečítala za chvíľku a už sa teším na druhú časť :)
    Inak, pekná recenzia :)
    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ešte neviem, či idem čítať dvojku, pretože celkovo mi toto prišlo ako-tak ukončené a bojím sa, že dvojka by má mohla aj sklamať :D A ďakujem za pochvalu!

      Odstrániť
  2. Zůstaň se mnou se mi taky moc líbilo, i když jsem nakonec dala jen 4 z 5 bodů... Je to krásné kniha, ale přece jen ne dokonalá.
    Pěkná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj, omlouvám se za zpozdeni..pridala jsem te do seznamu..:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Priznám sa, mňa toto kniha vôbec nebavila. Každý to ospevoval, ale ja som s čítaním sekla v polke. Tešila som sa aj na film, ale ten ma bavil asi ešte menej ako kniha :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mně se líbila. Ne že by to byla nějaká převratná četba století, ale bylo to.. jak to říct, no.. strhující, jo. Pamatuju si, že mi zbývaly čtyři stránky do konce, ale už jsem usínala a ani na to neviděla, ale stejně jsem se k tomu musela vrátit, dočíst to a pak jít teprve spát.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ta kniha zní opravdu úžasně! Budu se snažit si ji sehnat. :) Pěkná recenze.

    OdpovedaťOdstrániť

...