Knižná recenzia - Temné vízie #1

Počet strán: 264 strán
Originálne znenie knižného titulu: The Strange Power
Rok vydania originálu: 1994
Rok vydania na Slovensku: 2011
Vydavateľstvo: Fragment
Séria, diel: Temné vízie, 1/3

Študentku strednej školy Kaitlyn pre jej nezvyčajné oči a jasnovidecké schopnosti považujú za čarodejnicu. Keďže ľudia sa jej boja, nemá nijakých priateľov. A tak prijme pozvanie do Zetesovho inštitútu, aby začala nový život a študovala s rovesníkmi s podobným neobvyklým nadaním. Kaitlyn tu spozná dvoch príťažlivých spolužiakov - sympatického Roba, ktorý svojou liečivou silou rozdáva len dobro, a tajomného a nebezpečného Gabriela s telepatickými schopnosťami. Študenti postupne odhaľujú, prečo ich do inštitútu priviedli. A Kaitlyn sa musí rozhodnúť komu veriť ... a koho milovať.

Od tejto knihy som nečakala nič extra, pretože som ju dostala na oceňovaní od bývalej školy. A ako určite viete, školy nemajú bohvieaký dobrý vkus, čo sa týka kníh. Nuž, tentokrát sa asi polepšili, pretože prvá časť tejto série ma príjemne prekvapila! Bohužiaľ, som nečítala Upírske denníky, takže nemôžem série medzi sebou porovnať. Ale podľa GoodReads sú Temné vízie lepšie ako už spomínané Upírske denníky od tejto autorky.

Zvláštna sila je prvý diel série Temné vízie, zo začiatku som sa len zoznamovala s prostredím a niečo prevratné sa dialo až na konci. Opisov tam nebolo veľa a neboli ani nudné. Kniha je písaná v tretej osobe a občas sa tam zmenili myšlienkové pochody iných postáv. Párkrát Gabrielove a vo väčšine prípadov Kaitlynine. Autorka do príbehu vsadila aj milostný trojuholník (alebo ako to nazývam ja - milostnú šípku). Príbeh nieje ktovieako bohatý na zvraty, ale na konci si užijete poriadnu akciu pri ktorej som od vzrušenia nemohla obsedieť. Kniha má malý formát, takže sa čítala veľmi rýchlo.

Hlavnou postavou bola Kaitlyn, ktorej sa všetci báli a vyhýbali sa. Bolo to kvôli jej očiam a schopnosti. Úprimne, podstatu a čaro jej daru som veľmi nepochopila a určite by som ho nechcela mať. Ako postava mi prišla veľmi milá a bolo vidieť, že spoločensky nie je až tak vzdelaná. Keď prišla do inštitútu, stretla sa tam s podobnými ľuďmi ako je ona s podobnými schopnosťami. Lewisovi a Anne v tejto časti autorka nedopriala toľko priestoru ako ostatným, takže nejaký názor na nich dvoch som si veľmi neutvorila. Uvidím, ako to bude s nimi pokračovať v dvojke. A potom tu bol Rob a Gabriel, a už vznikal ten spomínaný milostný trojuholník. Rob bol veľmi milý a zlatý tou svojou nevedomosťou, ale Gabriela som mala radšej. Nuž, Gabriel bol správny badboy a tou svojou drsnosťou mi bol sympatickejší. A čo sa týka záporáka knihy, tak bolo to riadne prekvapenie, pretože som to vôbec nečakala.

Originálna obálka knihy sa mi veľmi nepáči, podľa mňa je krajšia tá naša. Na druhú stranu, naša nieje nejaká prelomová a nejako úžasná. Je skôr čisto priemerná. Obálka k druhej časti je oveľa krajšia a výraznejšia. Predsa len, mne sa viac páči tyrkysová ako fialová.

Fotka bola použitá aj v Mesačnej chvastačke.

V skratke: Prvý diel série Temné vízie ma naozaj prekvapil, pretože zo začiatku som veľa od nej nečakala. Kniha sa číta veľmi ľahko a rýchlo. Vyskytol sa aj milostný trojuholník, takže v ďalších dieloch sa pravdepodobne bude riešiť. Postavy Lewis a Anna nedostali veľký priestor, takže dúfam, že sa to zmení. Kniha bola naozaj skvelá a som zvedavá ako bude pokračovať.