streda 20. augusta 2014

Knižná recenzia: Robert Galbraith (Od Rowlingovej som čakala niečo lepšie!)

Volanie kukučky 



Autor: Robert Galbraith (pseudonym J. K. Rowlingovej)
Žáner: kriminálny román
Počet strán: 443 strán 
Originálne znenie knižného titulu: The Cuckoo's Calling
Rok vydania originálu: 2013
Rok vydania na Slovensku: 2014
Vydavateľstvo: Plus
Séria, diel: Cormoran Strike, 1/3

Anotácia:
Keď sa slávna modelka Lula Landry vrhne dolu zo svojho zasneženého balkóna v londýnskej štvrti Mayfair, vyšetrovatelia rýchlo usúdia, že išlo o samovraždu. Prípad sa zdá byť uzavretý. Lulin brat má však stále isté pochybnosti. A najatý súkromný detektív má za neho odhaliť pravdu. Cormoran Strike je vojnový veterán, ktorý si z Afganistanu odniesol ťažké zranenie a jazvy na duši. Počas riešenia prípadu preniká do sveta distingvovaných mladých mužov a krásnych žien, prichádza na desivé súvislosti a sám sa ocitá v smrteľnom nebezpečenstve. Tento napínavý kriminálny román pôsobivo zobrazuje atmosféru veľkomestského Londýna - od ospalého pokoja ulíc vo štvrti Mayfair po zabudnuté krčmičky v East Ende a čulý ruch v Soho.


Recenzia (alebo môj názor na knihu):
Po sérii o Harrym Potterovi je Volanie kukučky len druhá kniha, ktorú som prečítala od J. K. Rowlingovej. Volanie kukučky sa ale kvalitou pomerne odlišuje. Kým Harry Potter je pútavé čítanie pre deti, Volanie kukučky je len slabý odvar detektívky pre dospelých. Podľa mňa, by takto napísaná detektívka nemala byť. Ale ak by som prehliadla tento fakt, bolo to určite dobré!

Dej sa točí okolo vraždy jednej supermodelky, ktorá zo začiatku vyzerala ako samovražda. Detaily ako pozeranie spisov, opisovanie života samotného detektíva, zdĺhavé opisy prostredia na tri strany, ktoré sa vyskytovali na začiatku, boli poriadne nudné. Do čítania som sa musela nútiť, aby som knihu dočítala. Ale myslím si, že toto je presne ten typ knihy, cez ktorý začiatok sa jednoducho musíte prehrýzť a ako odmena vám bude koniec, ktorý vám vyrazí dych! Úprimne, veľkú časť čítania som zabrala tým, že som tipovala, kto je vrah. A samotné rozuzlenie ma riadne prekvapil, pretože som to naozaj nečakala! I keď tam nastal menší problém s tým, že mi asi nejako ušlo, ako náš detektív prišiel na to, že hentá postava je skutočným vrahom z tých dôkazov, čo tam mal. Fakt som na to neprišla! Ale tak moja chyba.

Hlavnou postavou je krachujúci detektív Cormoran Strike. Podľa mňa mal strašne originálne meno. Viac-menej, on celý začiatok knihy ako-keby zachraňoval, pretože bol veľmi sympatický. Po celý čas bol k prípadu zodpovedný, čo sa mi na ňom páčilo. Hneď na začiatku mu príde aj asistentka Robin, ktorá mu bude s prípadom pomáhať. Pôvodne som si myslela, že skončia spolu a vznikne milostný trojuholník, ale našťastie sa nič také nestalo. Aj keď medzi nimi občas preskočila nejaká tá iskra.

A nakoniec samotné vyjadrenie k obálke. Úprimne, nemám k nej slov! Je nádherná. Prebal knihy je ako-keby namaľovaný a vyzerá krásne (aj kvôli nemu ma kniha zaujala). Dokonca aj kniha bez prebalu nevyzerá najhoršie. Je pravda, že ako aj väčšina väzieb aj táto je v jednej farbe. Ale tá úžasná tyrkysová dodáva celému výzoru knihy istý lesk.



Hodnotenie:

V skratke: Na detektívnu krimi to nebolo nič-moc a od samotnej autorky som očakávala viac. Cez začiatok knihy som sa musela prehrýzať, ale potom koniec bol dych vyrážajúci. Hlavná postava bola veľmi sympatická a zachraňovala nudné pasáže. Obálka knihy je nádherná, či s prebalom alebo bez neho!

6 komentárov :

  1. Pěkná recenze, ale je vidět, že každý má zkrátka jiný vkus :) Já byla absolutně spokojená - líbil se mi poklidný vývoj i psychologie postav, závěrečné rozuzlení byla už jen taková třešnička na dortu :) A moc se těším na další díl!

    A souhlas s tou obálkou! Občas jsem zavírala knihu jen abych se na ni mohla dívat :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja by som si rada prečítala ďalší diel, tak len dúfam, že aj ten preložia :D

      Odstrániť
  2. Obálka je krásná, rozhodně hezčí, než originál.
    Na knížku se moc těším, ale teď jich mám v plánu tolik, že ani nevím, kdy se na ni dostane :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, obálka je nádherná :) Ale Briti majú okrem tej hore, aj takú ako máme aj my.

      Odstrániť
  3. Neviem... kniha ma akosi nezaujala. Podľa anotácie a aj recenzie usudzujem, že to nie je nič pre mňa :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úprimne, mňa podľa anotácie tiež nezaujala :D Rozhodla som sa ju čítať len preto, že je to od Rowlingovej ^^"

      Odstrániť

...