sobota 2. augusta 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (august)

Tak toto je knižná reťazovka, ktorú má na svedomí Judit z MAWOBu ku ktorej sa pridávam aj tento mesiac. Ak sa vám reťazovka zapáčila, prečítajte si úvodný článok :). Tak poďme na otázky! A môžem vám povedať, že aj tento mesiac som sa nad odpoveďami poriadne zapotila :D. Snažila som sa dávať stále iné knihy, ale niekedy to nešlo. Ale aspoň, čo mi vyšlo je, že som dala iné knihy/postavy/pári než pri tom minulom Add Yours! ^_^


Autor s úžasným zmyslom pre humor
Tak tu by sme mohli spomenúť veľa spisovateľov a spisovateliek. Ale najčastejšie a najjednoduchšie ma od smiechu do kolien hádže Cassandra Clare. Cassie je pani spisovateľka a jej humor je nezabudnuteľný. Pri jej knihách sa vždy nesmierne nasmejem.
A okrem CC, nesmiem spomenúť ani slovenskú spisovateľku, nad ktorej knihami som strávila svoju rannú pubertu (cca 10 rokov som mohla mať :)). A tou je Zuzka Šulajová. Kto čítal Džínsové denníky, určite mi dá za pravdu!



Autor, ktorý si to u mňa poriadne pokašľal 
Ja viem, už som to spomínala tísickrát od začiatku tohto blogu, ale ja si nemôžem pomôcť! Parádne si to u mňa pokašľal  môj obľúbený spisovateľ John Green. A určite všetci viete čím, ale kebyže niekto ešte nevie, tak tým blbým koncom Na vine sú hviezdy. Prečo mi to urobil? :(
P.S.: Stále som sa cez to nepreniesla!



Kniha, ktorú som čítala na verejnosti ... a bol z toho poriadne blbý nápad!
Teraz spomeniem (znovu) Na vine sú hviezdy, pretože zrovna ten koniec som musela čítať na verejnosti! Ja som teda logik. Začala som úplne hystericky revať a všetci na mňa hľadeli ako na vola. A to úplne všetci. Dokonca sa na mne moja sesternica smiala, že revem kvôli knihe. Potom som musela ísť na WC upokojiť sa. Ale bolo o dosť trápne (aspoň pre mňa)!



Kniha, ktorá urobila moje detstvo krajším :)
Tak tých je dosť. Ja som knihy milovala! A to doslovne. Milovala som úplne každú, ktorú sme doma mali. Ja som knihy "čítala", ešte keď som ani čítať poriadne nevedela. Vždy som nejakú mala na kolenách a podľa tých skvelých obrázkov, som si potichu (občas aj nahlas) rozprávala ich príbehy. Ale keď už nejakú mám povedať, tak to budú knihy z čias prvej a druhej triedy. Boli to knihy o čarodejnici Lilly a séria kníh Kronika rodu Spiderwickovcov. Kronika rodu Spiderwickovcov som zbožňovala. A vďaka nej som si vymyslela aj imaginárneho kamaráta, ktorý bol škriatok. Ach, tie zlaté staré časy! :3



Hrdina, ktorého každý miluje ... okrem mňa!
Tak sem mám presne dvoch adeptov. A tými sú: Will Herondale a Travis Maddox. Zatlieskajme im!
Ale vážne, čo na nich dvoch vidíte? Veď sú to absolútny blbci! Travis mi po celý čas prišiel ako šialenec a vôbec som to nebrala ako nejaké "úžasné prejavy nekonečnej lásky". A Will? Šialenec číslo dva, len bol šialený v inom zmysle. Ako vravím, nevidím na nich nič príťažlivé/skvelé!



Hrdinka, ktorá mi je podobná (na ktorú by som sa chcela podobať)
Ja sa nepodobám na žiadnu hrdinku. Možno trochu na Paulu Semokovú. S ňom mám spoločné to, že som nešikovná tak ako ona. Ale na postavu, na ktorú by som sa chcela podobať je určite Aljaška Youngová a Hermiona dokopy. Presne tak! Oni dve!



Postava, ktorá si ma získala viac, než hlavný hrdinovia
Zabijete ma ak poviem, že Magnus Bane? Myslím, že asi hej. Tak okrem Magnusa Banea to je Jay Gatsby. Jeho mám rada či filmového alebo knižného. Proste najviac sa mi na ňom páči to, ako dokázal svoj sen premeniť na skutočnosť. A celkovo jeho povaha a to, ako z nikoho urobil niekoho. Takže Veľký Gatsby!

Pár, ku ktorému vzniku som sa modlila pomaly celú knihu/sériu (a keď to prišlo, prekonalo to moje očakávania ^_^)
Myslíte nejaký iný pár, než Magnus a Alec (viem, už som s tým otravná)? Tak okrem nich som sa modlila za Hermionu a Rona. Jednoducho, vždy som chcela aby spolu skončili a nikdy, hovorím nikdy, som nedávala Hermionu a Harryho spolu. Ron mi k nej prišiel vhodnejší. Predsa len, tak sa skvelo doplňujú! :3


HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dala ostatným blogerom pri písaní recenzií (z pohľadu čitateľa)
No, neviem či ja som vhodný kandidát na rozdávanie rád knižným blogerom. Ale kebyže musím niečo dať, tak dajte do tých recenzií aj kúsok seba. Predsa len, vtedy to pridá recenziám istý lesk a šmrnc. A máte zaručený recept, že vaša recenzia nebude ako niekoho iného. Nebude sa na žiadnu inú podobať, bude len a len vaša.

Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu?
Väčšinou zle, pretože ak ju niekto bude urážať, tak to beriem ako keby niekto urážal mňa samotnú. Neviem prečo, ale negatívnu kritiku beriem veľmi k srdcu. No a potom, čo sa s tým vyrovnám prečo ju nemá rád tak ako ja, chcem vedieť prečo. A nedám mu pokoj, dokiaľ mi to rozumne nevysvetlí! A verte, ja viem byť otravnejšia než muchy v lete! :-D A keď mi to rozumne vysvetlí, že prečo sa mu daná kniha nepáčila, tak jeho názor pokojne príjmem. Ale ak mi rozumne neodpovie, budú padať blesky a hromy!

Poznámka na koniec: Po kliknutí na obrázok, vás to dovedie k zdroju z kade som obrázky použila! :) 

3 komentáre :

  1. Nejsi jediná. Taky jsem Magnuse a Aleka spojovala hned od začátku. :D Jsou pro sebe jako stvoření :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne! :D Už od začiatku série to medzi nimi poriadne iskrí ^.^

      Odstrániť
  2. oooooch,John,John,John!<3
    ako spisovateľa ho ľúbim,aj keď pri TFIOS si ma moc nezískal,pretože ja som skôr na fantasy a sci-fi,ale bolo to úžasné:).
    čo sa týka napr. Aljašky, ja ju ľúbim,ale neviem či som jediná,kt. to vadí,ale... aj vám tak neskutočne lezie krkom tá slovenská koncovka "ová"? :D

    OdpovedaťOdstrániť

...