Knižná recenzia: John Green

Autor: John Green
Žáner: YA román
Počet strán: 224
Originálne znenie knižného titulu: Looking for Alaska
Rok vydania originálu: 2005
Rok vydania na Slovensku: 2013

Miles má bizarnú záľubu v posledných slovách známych osobností. Najviac ho fascinuje Francois Rabelais a jeho posledná veta: ,,Idem hľadať to Veľké Azda.˝ Miles si nechce počkať na podobný osud a presvedčí rodičov, nech ho pošlú do internátnej školy mimo mesta. V Alabame si rýchlo nájde nových priateľov: spolubývajúceho Chipa, ktorého všetci volajú Plukovník a vo voľných chvíľach memoruje nekonečné abecedné zoznamy, i krásnu, ale nepredvídateľnú Aljašku, do ktorej sa zamiluje. Čaká ich rok plný porušovania školského poriadku, testov a skúšok, žartíkov, rozchodov a odhalených tajomstiev. Čo zmení Milesov názor na jeho ,,Veľké Azda˝?

Knihu som čítala minulý víkend a trvalo mi to len jedno poobedie. Kniha je písaná normálne v prvej osobe a miestami mi to pripadalo ako denník, pretože tam bolo odpočítavanie dní. A môžem povedať, že sa na každej strane niečo dialo, niečo iné. Príbeh ma úplne pohltil a zo začiatku som si naivne myslela, že to bude dosť podobné s Na vine sú hviezdy, ktorá je tiež od Johna Greena. Ale som sa pekelne mýlila! Bolo to presne naopak! V Na vine sú hviezdy ste mali jemnosť, slušnosť a dojemnosť, kde vtom v Kam zmizla Aljaska ste mali drsnosť, tvrdé výrazy, plno erotických scénok a takzvanú priamočiarosť. John Green napísal knihu s veľa vulgárnými slovami, čo považujem za malé plus, pretože som to ešte u žiadneho autora nevidela v takomto množstve. Kniha obsahuje plno citátov a vtipných hlášok. Myslela som, že budem pri knihe plakať a aj som! Ale nie od dojatia, ale od smiechu! Ale zas si nemyslite, že je to komediálna kniha, lebo to nie je. Akože plakať by ste pri tom mohli, ibaže ja mám asi srdce z kameňa. Myslím si, že Green knihu parádne premyslel a vidno, že sa aj on zaujíma o posledné slová, ktoré ma na knihe najviac zaujali. V príbehu vystupovalo len pár hlavných postáv a to: Miles, Plukovník a Aljaška. Ako postava, ma najviac zaujal Plukovník a mala som ho zo všetkých najradšej. Prečo? Pretože Miles mi prišiel ako dosť nudný a Aljaška mi pekne liezla na nervy. Títo traja boli kamaráti, takže veľa sa tam dialo okolo nich. Obálka knihy sa mi veľmi páčila. Zo začiatku som nechápala, prečo je tam obrázok sedmokrásky, ale po prečítaní som prišla na to, že je to podstatná vec. Keď som si čítala anotáciu na Martinuse, tak tam bolo napísané: vhodné pre čitateľov od 12 rokov. S touto vetou vôbec nesúhlasím. Na knihe je napísané 15+, pretože pre čitateľov 12 a menej to nie je až tak vhodné, už len kvôli tvrdým výrazom.